Olivolja



Olivolja kan ju va gott o ha i en sallad med salt och citron och andra maträtter.
Men det är också bra för huden faktis!
Jag har börjat använda olivolja till nästan allt haha :P
Olivolja kan faktis vara bättre än vilken produkt du någonsin köpt o de lovar jag er!
Plus att de e billigare så du tjänar på de om du inte vill lägga ut massa pengar på
ex. ansiktsprodukter som inte ens hjälper nått..

Ansiktet: Jag gör min egen ansiktsskrubb som jag använder en gång i veckan
som innehåller extra virgin oliv oil, ekologisk honung och ekologisk socker.
Jag lovar dig att om du lätt får torr hud och inte någon ansiktskräm hjälper så
kommer denna skrubben rädda ditt liv, ditt ansikte blir hur lent som helst.
Du kan kolla hur du gör din egen ansiktsskrubb här:
http://www.youtube.com/watch?v=zAF9PPhnatU

Sminkborttagning
(för ögonmakeup): Mina ögonlock blir torra nu på vintern och ibland ser ut som
skinn ska lossna och det är nästan lite rött. Sminkborttagningsmedel brukar oftast
torka ut ögonen. Så jag har börjat med att ta bort mitt smink med olivolja (extra virgin oliv oil)
Jag tycker de funkar hyfsat bra faktis att få bort sminket men man ser suddigt om man får in i ögonen :P
Du kan kolla hur du gör din egen eyemakeup remover här:
http://www.youtube.com/watch?v=Lc-8onVA5Jk


Håret: Har hört att det ska vara bra om man har torrt hår då (Har dock inte provat detta själv)
Men då ska man iallafall krama in olivoljan i håret och ha i de ett tag beroende på hur torrt hår du har.
Om du har extremt torrt hår ha i de under natten. Om du har lite mindre torrt hår ha i de 10 min - 1 timma
innan du tvättar håret. Jag har själv provat att lägga i lite olivolja på torra toppar och lite delar
av mitt "underhår" för de brukar alltid vara torrt på mig hur mycket inpackning jag än tar.
Då tog jag bara och smörjde in oljan på händerna så de inte kom så mycket
eftersom jag inte ska tvätta mitt hår en gång till när jag gjorde de nyss :P
Tycker de funkade faktis, fast håret såg lite flottigt ut då så ja tog lite torrschampoo.
Ska prova den andra metoden nästa gång tro ja.
(OBS! använd inte olivolja på blondt hår, de kan bli missfärgat, använd rapsolja istället)

Läpparna: Jättebra om du har slut på lypsyl eller annat som du brukar lägga på läpparna när dom e torra.
Juste lypsyl är inte bra föresten för de innehåller bensin som torkar ut dina läppar.
Om du lägger för ofta, torkar alltså dina läppar ut fortare och du måste lägga mer lypsyl.
Så om man ska använda nått som är bra för dina läppar e försvarets hudsalva bra.

Händerna:
Socker och Olivolja är en bra huskur för friska händer. Efter "behandlingen" lägg handkräm




Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0
>